I alt hvad vi gør, må vi huske, at de bedste sundhedspleje-afgørelser
ikke er lavet af regeringen og forsikringsselskaber,
men af patienterne og deres læger.
POTUS 43, George W. Bush -
adressering af Unionens tilstand 2007
"Hvor får du 'det' fra?"
De fleste patienter bliver ikke spurgt, hvor de får deres medicin. Det skyldes, at alle ved at folk får deres medicin fra et apotek. Men jeg er nødt til at få min medicin på en anden måde. Jeg er nødt til at beskytte min "kilde", fordi min medicin er cannabinoide baseret - og det gør det næsten ulovligt. - Men ikke i dag.
I dag kan jeg svare på kildespørgsmålet åbent, fordi det er mit lokale apotek - med køre-forbi service og åben for at dispensere medicin 24 timer i døgnet. Jeg kører op og trykker på en stor gul smiley-hovedet knappe for at få adgang - en blød automatiseret stemme kommer over højttaleren for at kontrollere, at jeg er på rette sted for at aflever min recept. Dernæst den typiske professionelle person - hvid kittel med badge - åbner skydevinduet, spørger om mit navn og hvad jeg har brug for.
"Jeg skal hente en foreskrevet medicin til Publius."
De vender tilbage med en pose og flaske indeholdende 30 syntetiske cannabinoide-kapsler doseret på 5mg hver - det er rigtigt, legale cannabinoider!
Hvad er cannabinoider? Nå, her er hvor tingene bliver interessante. Som èn lærer i biologi, den menneskelige krop har mange systemer - kredsløbs, åndedræts, fordøjelses, og nervesystem for at nævne nogle få. Hvert system har dele: for eksempel, nervesystemet består af hjernen, rygmarven og nerver.
Ved slutningen af 1980'erne, identificerede videnskaben et nyt menneskesystem - det endocannabinoide system (ECS) - også kaldet cannabinoide system. Der er et cannabinoid system til stede i alle pattedyr - til også at omfatte mennesker og 15.000 andre arter. Et pattedyr er som alle hvirveldyr kendetegnet ved selvregulerende kropstemperatur, hår og mælkeproducerende kvinder - som pattedyr betyder "bryst" eller ”af brystet”.
ECS består af to hoveddele: cannabinoider, som er kemiske signalstoffer, og to receptorer kaldet "CB1" og "CB2". Cannabinoider aktivere receptorer som findes i hele kroppen - i alle organer, for eksempel. I virkeligheden er alle systemer i vores krop moduleret af det cannabinoide system. Det betyder at når et kropslig system forandres og ændre sig, bruger den ECS til at gøre det.
Videnskab og populære søgemaskiner som Wikipedia bruger tre klassificeringer af cannabinoider:
1. Endogene cannabinoider (også kaldet endocannabinoids), som er produceret af menneskets krop
2. Urte cannabinoider/Herbal cannabinoids, den slags findes i cannabis sativa planten
3. Syntetiske cannabinoider, produceret og distribueret af medicinalfirmaer
Den tredje type er, hvad jeg samlede op fra apoteket - 30 Marinol (Dronabinol) kapsler. Marinol er en udskrevet cannabinoid fra min læge - og jeg vil teste det mod de plante-cannabinoider jeg har bagt ind i mine chokoladekager/brownies i seks år nu.
Apotekeren hænder mig en hvid papirpose med Marinol-ordineret til min Multipel sklerose (MS). Hæftet til toppen er en typisk udlevering med advarende medicinske oplysninger. Den lille mængde (150 mg) af det syntetiske cannabinoid THC koster $ 370/kr. 2220, - eller mere end $ 69,000/kr. 414.000,- per ounce/28,35 gram!
Jeg underskriver på et distributions ark og betaler mine 3$/kr. 18,- i offentlig finansieret sygeforsikrings egen-betaling. Regeringen, det vil sige vores skatte-dollars, betaler de andre 367 dollars/kr. 2.202,- for min medicin. Nu er jeg klar til at gå - men ikke før min "syntetisk cannabinoid” forhandler oplyser mig om mulige bivirkninger. Hun advarer mig om at være på udkig efter - "svimmelhed, døsighed, forvirring, føle 'høj', en overdreven følelse af velvære, svimmelhed, hovedpine, røde øjne, tør mund, kvalme, opkastning, mavesmerter, klodsethed, eller ustabilitet."
Uha - det lyder som en masse potentiel ulykke på min kemisk følsomme krop. Fra personlig erfaring ved jeg, at urte-cannabinoider ikke forårsager disse bivirkninger i min krop. Apotekeren nævnte godt nok en bemærkelsesværdig bivirkning, som jeg har haft med at spise cannabis-brownies: mundtørhed - der næppe er et problem, i betragtning af det samlede udbytte af medicinen.
Når jeg kommer hjem åbner jeg posen for at tage et kig på Marinolen. De piller har en dyb rødbrun farve og perfekt runde. De minder mig om Boston Bagte Bønner - som de ser ud præcis som denne slik. En ting er sikkert: syntetisk cannabinoider ser ikke ud som noget der ligner urte cannabinoider - dem fra planten selv.
Den tydelige medicinske forskel på poppende piller kontra variationer og kvaliteter af at forbruge naturlig cannabis kan ikke undervurderes - og sikkert, vil det ikke blive af mig. Efter en uge med at tage én pille før sengetid, som lægen ordinerede, kan jeg ikke mærke nogen positiv virkning fra Marinol. Den gør mig sulten - men det var aldrig et problem i første omgang. Men det er min første legale cannabinoide, og det er det, der tæller, ikke? - Ikke om den virker, bare om det er lovligt, ikke?
Forkert
Her er hvad jeg ved. Jeg har selv-medicineret mig med urte-cannabinoider i seks år til at yde lindring fra MS, som jeg har haft i 24 år. I den tid var jeg igennem den lange liste af ordineret medicin. Lindringen var minimal. Problemet var (og er) bivirkningerne, som blev uudholdelig over tid. Jeg følte mig som en slave, afhængig af en cyklus af lægemidler, som misbruger min krop og efterlod mig i den mest deprimeret, håbløs og fladtrykte tilstand.
Jeg sagde endelig nok med pharma-pillen med min krop og MS’en og prøvede at bage urte-cannabinoider ind i chokoladekager. Dermed gjorde min alternative behandling mig til en kriminel. Jeg begyndte at spise en lille terning cannabis chokoladekage tre gange om dagen. Inden for den første måned forsvandt min søvnløshed, beroligede min blære, nerve-prikken i armene, benene og fødderne stilnede. Jeg brød ikke længere ud i rystelser i den øverste del af kroppen efter at have været ude i verden af høje lyde, trafik og det daglige ræs i livet. MS’en var mere stille. Jeg fandt jeg ikke overvejede selvmord og jeg følte håb omkring mit liv igen - men indså, at jeg var blevet en kronisk kriminel.
Cannabinoider er klart lægende på vores krop. Men der er en underlig skelnen mellem hvilke cannabinoider der er effektive, og hvilke der er lovlige. I tilfælde af min MS, har appetit-stimulation ikke været et problem - hvilket er, hvad den Marinol normalt ordineres for. Marinol virkede simpelthen ikke for mig.
Der er andre farmaceutiske cannabinoider - såsom Nabilone og Sativex - tilgængelig i andre lande, men de forbliver dyre og mindre effektiv end urte-cannabinoider. Naturen skabte cannabis og pattedyrisk ECS, ikke dig eller mig - og det var gennem brug af urte-cannabinoider, at jeg var i stand til at vænne mig fra et liv med farmakologiske-cocktails og bevæge mig mod et sundere liv. - Ligesom naturen har designet.
Publius
Søgetermer
Endocannabinoid system (ECS): Endogenous, herbal, and synthetic cannabinoids: Marinol: Multiple Sclerosis and cannabinoids/
Endocannabinoide system (ECS): Endogene, urte, og syntetiske cannabinoider: Marinol: Multiple Sclerose og cannabinoider.
~ Publius er Bryan Brickner, Julie Falco, Dianna Lynn Meyer, Stephen Young, William Abens, Danielle Schumacher, Derek Rea (1954-2008), David Nott, Dan Linn, Dan S. Wang, Brian Allemana, Peter Vilkelis, og mange andre.
Uterus/livmoder cannabinoider og begyndelsen af menneskers liv
"Vil du, at gravide ryger pot?"
Dette spørgsmål bragede rundt i lokalet (og i mit hoved) for et øjeblik. Og svaret er et tvetydigt "Ja" - men grunden til, at jeg tøvede er ordet "røg".
Her er en bedre spørgsmål - "Vil du, at gravide kvinder forbruger cannabinoider?" Svaret på dette spørgsmål kan måske overraske dig, men dette er for vigtig et emne til at være forkert - uanset hvilke misforståelser man kunne have. Aktuel forskning bekræfter en ny teori: cannabinoider spiller en fundamental rolle i en sund og vellykket graviditet.
Først og fremmest er der ikke sådan noget som en stoffri graviditet. Skabelse af en baby er et biologisk og kemisk fænomen, som alle voksne i nogen grad er bekendt med. Vi ved cellerne deler sig, organer vokser, dele modnes, og så fødslen - og mysteriet om frugtbarhed går videre.
Et aspekt af frugtbarhed er blevet betydeligt mindre mystisk. En 2006 rapport fra Institutet for Pædiatri ved Vanderbilt Universitetet karakteriserede endocannabinoider som "et nyt begreb i kvindelig reproduktion." Hvorfor sådan en ros? På grund af hvad de fandt: en "cannabinoid sensor"-mekanisme til at øve indflydelse i afgørende skridt i den tidlige graviditet.
Graviditet er en stress til kroppen. Til at modulere denne stress, reagerer ECS ved at skabe endocannabinoider - kroppens version af "første responser". Ved første responser tænker jeg på, hvad Vanderbilt forskningen kaldte "endocannabinoide signalanlæg i præimplantation embryoudvikling og aktivering."
En af de første ting, det befrugtede embryon skal gøre, er at fæstne sig til den indre livmoderslimhinde. Uden fæstning til livmodervæggen, der danner navlestrengen, vil der ikke være nogen graviditet. Her er hvor cannabinoider spiller en central rolle: for at embryonet kan fastgøre sig til beklædningen (slimhinden) af livmoderen, er en bestemt klasse (eller mængde) af en bestemt endocannabinoide, kaldet anandamide, nødvendig.
Denne endocannabinoide bruger CB1 receptorer, der er på blastula'en (det befrugtede æg) - den samme type receptorer, som urte/plante cannabinoid THC anvender. Vanderbilt forskningen viser, at hvis der ikke er nok af den endocannabinoide anandamide, eller for meget anandamide, vil embryonet ikke blive fastgjort til livmoderslimhinden. Her er den visuelle repræsentation forelagt af Vanderbilt forskerholdet: [ 1 ]
Vanderbilt forskningen viser, hvordan det befrugtede æg er afhængig af et fungerende ECS - og specifikt, den endocannabinoide anandamide og CB1-receptoren. For at gøre dette mere charmerende og mindre videnskabelig, kunne man sige engang var der en baby Publius. Og før jeg var en baby, selv før et foster eller en noget som helst – var der denne ene sædcelle, der var med til at skabe og udvikle mig - og det var den mindste celle i den menneskelige krop, kun svømmende 3mm i minuttet. Og denne enkelte celle havde en vej at rejse. Rejsen til udformning begynder i et organ og ender op i et andet - fra gonaderne/kønskirtlerne til vagina, der passerer gennem livmoderhalsen, livmoderen, og ind i æggelederen, hvor den mindste menneskelige celle tilsluttes med den største - min moders æg. Så spermen og ægget mødes og afsted går de for at forme. . .
Nej - ikke endnu - der er en anden del til historien. Indtil det nu befrugtede æg fastgør sig til noget, i dette tilfælde, beklædningen på livmoderen, er der ingen levedygtig graviditet - kun et befrugtet æg. Det er derfor Vanderbilt forskningen er vigtig. Den peger på en revolution i vores måde at tænke om cannabis og de cannabinoider, den indeholder. For eksempel er et befrugtet æg cannabinoid afhængig. Det, livet af ægget og begyndelsen af en levedygtig graviditet, afhænger af et sundt ECS. Det kræver den rette mængde af cannabinoider til at aktivere en række CB1 receptorer, for at det befrugtede æg kan hæfte sig til livmoderen. Denne proces er opnået, fordi der er CB1 receptorer på blastocysten – det er, på selve det befrugtede æg - og cannabinoid anandamide på endometrium'et - den indre slimhinde på livmoderen.
Cannabinoider er ikke kun en af de første reaktioner i kroppen til fertilitet, de spiller ligeledes også en rolle i andre aspekter af graviditet. En 2004 undersøgelse offentliggjort i American Journal of Obstetrics and Gynecology konkluderede: "Både endogene og eksogene cannabinoider udøver en potent og direkte afslappende effekt på menneskers gravide endometrium'et, som er medieret gennem CB1-receptoren." Det betyder, at det midterste lag af livmodervæggen, "myometrium,et" ligeledes moduleres af cannabinoider. - Og som en påmindelse, er disse uterine/livmoder CB1 receptorer aktiveret af endocannabinoider såvel som urte- og syntetiske cannabinoider.
Foruden undfangelse og befrugtning, viste en anden 2004 rapport, at endocannabinoider aktiverer den mundtlige bevægende muskulatur som er nødvendig for at nyfødte mus ammer - hvilket giver mening, fordi modermælken indeholder endocannabinoider. Den samme undersøgelse fra 2004 erklærede også "Anandamide har neurobeskyttende besiddelser i den udviklende postnatale hjerne." Og selvfølgelig er alt dette nyt, ikke? - Nej for fjorten år siden, i 1995, var der laboratorieforskning på mus, der viste, at pattedyrs ECS er involveret i signalering inden i livmoderen.
Så lad os se tilbage: cannabinoid receptorer er placeret på blastocystet, det befrugtede æg, hvilket gør implantation af ægget cannabinoide afhængig. Vi har også lært, at under hele graviditeten og under amning, leverer ECS beroligelse og neuro-beskyttelse til mor, foster, og baby. Det lyder temmelig vigtigt - vigtigt nok til at genoverveje skyld, frygt, skam, tøven og tilbageholdenhed ved brug af cannabis til at modulere ECS før, under og efter graviditeten - eftersom det ser ud som naturen tænkte på det langt, før vi gjorde.
Og nej, gravide kvinder er ikke nødt til at ryge blunts eller joints for at få deres cannabinoider. Der er nemmere måder at konsumere cannabinoider. Kort sagt, vordende mødre og nye mødre kunne forbruge cannabinoider i bagværk, ekstrakt, te eller hvilken form der er bedst for dem. Skadesreduktion er nøglen. Måske vil sundheden i fremtiden af en kvindes ECS, og dens virkninger på foster og baby, være i fokus i graviditeten og ikke en frygthandling af "røget marihuana." I fremtiden vil vordende mødre måske begynde at spørge deres læge noget lignende, "Hvordan er mine anandamide niveauer? - For høj eller for lav?" Eller måske endnu mere sandsynligt, måske vil lægerne spørge mødrene, "Har du spist din cannabis chokoladekage/brownie i dag?"
Prænatal marihuana eksponering og neonatal udfald i Jamaica: en etnografisk undersøgelse. School of Nursing, University of Massachusetts Abstrakt: FORMÅL: At identificere neurologiske adfærdsvirkninger af prænatal/gravides marihuana eksponering på nyfødte i landdistrikterne i Jamaica. DESIGN: Etnografiske studier i marken og standardiserede neuro-adfærdsvurderinger i graviditetsperioden. OMGIVELSER: Jamaica´s landdistrikters kraftig-marihuana-brugene befolkning. DELTAGERE: Fireogtyve jamaicanske nyfødte, der udsættes for marihuana under graviditeten og 20 ikke-udsatte nyfødte. MÅLINGER OG HOVEDRESULTATERNE: Udsatte og ikke-udsatte nyfødte blev sammenlignet ved 3 dage og 1 måned gammel, ved hjælp af Brazelton Neonatal Assessment Scale, herunder supplerende elementer til at fange eventuelle subtile (udsøgt skarpsindige el. spidsfindige) effekter. Der var ingen signifikante forskelle mellem eksponerede og ikke-eksponerede nyfødte på dag 3. Ved 1 måned, viste de udsatte nyfødte bedre fysiologisk stabilitet og krævede mindre undersøgende facilitet til at opnå organiseret tilstand. Den nyfødte af kraftig-marihuana-brugene mødre havde bedre score på autonom stabilitet, kvalitet af årvågenhed, irritabilitet, og selvregulering og blev bedømt til at være mere taknemlig for pårørende. KONKLUSION: Fraværet på nogen forskellighed mellem de udsatte på ikke-udsatte grupper i den tidlige neonatale periode tyder på, at de bedre vurdering af udsatte nyfødte på 1 måned, kan spores til den kulturelle positionering og sociale og økonomiske karakteristika af mødre der bruger marihuana, at vælge brug af marihuana, men fremmer også neonatal udvikling.
Brug af Cannabis i Graviditet af Dr. Dreher
Melanie Dreher, RN, PhD, FAAN forklarer om hendes cannabis og graviditets-forskningsundersøgelse i Jamaica. Gravide kvinder og deres børn blev undersøgt i over ti plus år, og både marihuana-rygere og ikke-rygere var inkluderet i undersøgelsen. En af de første videnskabelige undersøgelser af de virkninger, cannabis kan have på graviditeten og barnets udvikling derefter.
Trækker på mere end tredive års Cannabis-forskning i landdistrikterne på Jamaica, professor Melanie Dreher, College of Nursing, Univ.. of Iowa, bemærker kulturelle kontekster af marihuana-brug i perinatale og neo-natale studier, herunder brug af "Ganja The". Talte i 2004 ved Cannabis Therapeutics konferencen, hvor værten var Patients Out of Time (POT).
* Børnelæger og Medicinske Cannabis med Ethan Russo
Ethan Russo taler her ved Cannabis Therapeutics Konferencen i 2004 om sin erfaring som børnelæge og cannabis-forsker. Vært for konferencen var Patients Out of Time (POT)
Abstrakt
Cannabinoider, hvorvidt de er plantebaserede, syntetiske eller endogene, har vist sig at stimulere appetitten i den voksende organisme. Vi har tidligere rapporteret, at cannabinoid receptorer spiller en afgørende rolle i den tidlige die-givnings-periode:
Den selektive cannabinoid CB (1) receptor antagonist N-(piperidiny-1-yl) -5 - (4-chlorphenyl) -1 - (2,4-dichlorphenyl)-4-methyl-1H-pyrazol-3-carboxamid (SR141617A) forhindrede permanent mælk-indtagelse i en dosis-afhængig måde, når det gives til (Sabra, albino) muse-unger, inden for 1 dag efter fødslen. Som følge heraf døde disse unger inden for den første leve-uge. Vi har nu generaliseret dette resultat til en anden stamme af mus (C57BL / 6).
Desuden viser vi, at cannabinoid CB (1) receptor-blokade (20 mg / kg SR141716A) skal ske inden 24 timer efter fødslen som injektion af SR141716A i 2 - eller 5-daggamle unger havde en meget mindre effekt eller slet ingen virkning, henholdsvis.
Cannabinoid CB (1) receptor knockout mus indtog ikke mælk på den første dag i livet, på samme måde som SR141716A-behandlede normal-unger, målt ved fremkomsten af "mælk-drivremme".
Imidlertid, knockout ungerne begyndt at vise mælkebånd fra dag 2 af livet. Overlevelseschancer af cannabinoid CB (1) receptor-knockout-mus var affekteret betydeligt, men i mindre omfang end normal unger, ved indgivelse af SR141716A.
Daglig administration af det endocannabinoide 2-arachidonoyl glycerol, eller de syntetiske agonister (R )-(+)-[ 2,3-dihydro-5-methyl-3-(4-morpholinylmethyl) pyrrolo [1,2,3-de] -1,4-benzoxazin-6-yl]-1-naphthalenylmethanone (WIN55 ,212-2, 5 mg / kg) eller (-)-cis-3-[2-Hydroxy4-(1,1-dimethylheptyl) phenyl] -trans-4-(3-hydroxypropyl) cyclohexanol (CP55, 940, 5 eller 20 mg / kg) fremmede ikke overlevelse eller vægtøgning i CB (1 )(-/-) unger.
Vores data støtter tidligere bevis for en kritisk rolle fra cannabinoid CB (1) receptorer for indledning af (at spædbørn og dyreunger) dier. Endvidere, de nuværende observationer støtter eksistensen af en ukendt cannabinoid receptor, med delvis kontrol over mælk-indtagelse hos nyfødte.
Vores data tyder også på, at CB (1 )(-/-) nyfødte har en kompenserende mekanisme, som hjælper dem med at overvinde manglende cannabinoid CB (1) receptorer.
Uddrag: Menneskets moderkage indeholder enzymer til at syntetisere AEA (Anandamide). Desuden, udgør moderkage væv et mål for endocannabinoider hvis aktivitet kan regulere graviditetens udfald. Især en meget lav eller fraværende FAAH og høje CB1 niveauer svarer med spontan abort.
Wow. Jeg har lige kommet tilbage fra en løbetur og har det fantastisk. Ikke et vanskeligt løb - ville bare veksle en svedetur.
Det lader til, at alle advokerer motion. Få mennesker argumentere mod at blive aktive - men hvad er det der frembringer (at vi føler) os det så godt? - Og gør os så meget godt? Hvad kemikalier i vores krop bringer kraft i vores trin og et smil på vores ansigt?
Prøv det - prøv at bringe dette op i en diskussion og se, hvor mange mennesker gætter forkert. Spørg dem, hvilke kemiske forbindelser i kroppen der dækker over "runner's high (løberens høje velværdsfølelse)"? - Disse øjeblikke af tid, både under og efter fysisk aktivitet, når man føler sig godt tilpas og høj.
Folk vil typisk gætte "endorfiner" som svar. Ja, endorfiner er et opioid eller morfin-lignende stof, der produceres i kroppen, og de giver smertelindring under anstrengende aktivitet - dog har endorfiner problemer med at krydse den meget nødvendige "blod-hjerne barriere." Så hvis ikke en opioid, hvad stof kan stå til regnskab for løberens høje velværds-følelse?
Før svaret, lad os more os og lytte til POTUS 43, George W. Bush, og se, hvordan han beskriver fordelene ved at løbe. I et oktober 2002 interview til Runner's World, blev POTUS 43 spurgt: "Hvilken rolle spiller løb i din mentale og fysiske form?" Han sagde det var meget vigtigt, og at han løber fem eller seks gange om ugen. Præsident Bush fortsatte med at sige, at løbe:
• "hjælper mig med at sove om natten"
• "holder mig disciplineret"
• "bryder min dag"
• "giver mig mulighed for at genoplade mine batterier"
• "sætte mig i stand til mig til at sætte mål -"
• "- og skubbe mig i retning af disse mål"
• "i det væsentlige, det holder mig ung"
• "tilføjer et lille hop til mine skridt"
• "Jeg får en vis mængde selvværd fra det -"
• "Jeg ser bare og føler mig bedre tilpas"
Senere i interviewet bliver præsident Bush spurgt om at løbe, og hvordan det hjalp ham til at stoppe med at drikke alkohol. POTUS 43 svarede:
"Som løber, indså jeg hurtigt, hvordan det føltes at være sund, og jeg vidste allerede, hvordan det føltes at være usund. Hvis du drikker for meget og du løber for at helbrede tømmermænd, skal du meget hurtigt træffe et valg. Ønsker du at fortsætte med at få tømmermænd, eller ønsker du at føle det på den måde du gør efter en løbetur? Så løb er en måde at helbrede folk. Løb er noget, der bare gør du føler dig fantastisk. "
Ja, ECS er en vidunderlig ting, og tak for at sige det præsident Bush - ligesom forskning fra NeuroReport: Kognitiv Neurovidenskab og Neuropsykologi offentliggjort i 2003. Denne forskning fra Georgia Tech og University of California, Irvine, viste, at en "klasse af kemikalier kendt som cannabinoider kan være den manglende brik i" runner's high "puslespillet, længe søgt efter af videnskabsfolk."
Det er rigtigt - den nye runner's high teori er, at den indre kemiske system-ansvarlige er - ECS.
Overrasket? Nå, det skal du ikke være. Det fremgår, at cannabinoider modulerer de andre systemer i én krop. For eksempel, er det at frembryde sved en god kropslig markør for denne overgang. I de øjeblikke, hvor kroppen begynder at tilpasse sig den stress der frembringes af at løbe, aktiveres ECS. I 2003-forskningen motionerede 24 mandlige deltagere i 45 minutter. De løb eller cyklede, mens kontrolgruppen var i hvile. Alle løbere og cyklister havde "dramatisk" forhøjet anandamide niveauer efter 45 minutters moderat motion. Fra NeuroReporten: "Anandamide passerer blod-hjerne barrieren beredvilligt og undveg hoved-problemet, der plagede den endorfine hypotese."
Vi vil diskutere den åbenlyse ironi af at anholde over 800.000 medborgere for at "motionere" deres individuelle ECS ved at modulere deres helbred med urte cannabinoider - som almindeligvis er refereret til som "bliver høj." Vi vil drøfte "høj" som et begreb senere i bogen, i de dele af Frihed og Stræben efter Lykke.
For nu, tænk over den tåbelighed af en sportsdomineret kultur, som er bygget på sved og afhængige af ECS og vores urte-cannabinoid-forbud. Kort sagt, hvis mennesker ikke havde et cannabinoid system, kunne vi ikke modulere de andre systemer. Ved at spille en rolle i modulation af andre systemer, hjælper ECS vores krop at tilpasse sig skiftende omstændigheder - fra hjerte-pumpen kører til rolig-afslappende massage. Simpelt fortalt, cannabinoider arbejder ved at justere amplitude/svingningsbredde, frekvens og/eller intensitet af en nerveimpuls.
- Og POTUS 43 (og hans gode ven Anders Fogh Rasmussen) var en initiativtager af personlig cannabinoid brug, dvs, løb til det sidste. I 2007 skrev Fred Barnes, administrerende redaktør af The Weekly Standard, at præsident Bush forbliver sund på grund af "hans virkelig gode fysiske form", og at motion og søvn hjælper til at "holde hans humør højt."
Ja, POTUS 43, vi er enige - og hold motionen! Som POTUS 44 også er en fortaler for motion og fysisk aktivitet - som altid har været en pro-cannabinoid position!
Abstrakt
Træning inducerer ændringer i mental status, især analgesi(bedøvelse), sedation (beroligelse), anxiolysis (panik og angstdæmpning) og en følelse af velvære. De mekanismer bag disse ændringer forbliver ukendt. De seneste resultater viser, at motion øger serum koncentrationen af endocannabinoider, hvilket tyder på en mulig forklaring på en række af disse ændringer. Denne artikel giver et overblik over dette nye område.
Hele teksten af forskningsresultatet kan studeres her (pdf)
2004: Georgia Tech Press Release, Research Locates Source of Runner's High in Athletes, 8 January '04.
2004: Amby Burfoot,Runner's High, Runner's World, 28 April 2004.
Sparling PB, Giuffrida A, Piomelli D, Rosskopf L, Dietrich A.
School of Applied Physiology, Georgia Institute of Technology, Atlanta, GA 30332, USA.
Abstrakt
Omfattende dokumentation findes der viser, at motion inducerer analgesi (smertefrihed) og sedation (beroligelse). Trods årtiers forskning forsøger at præcisere, et neurokemisk grundlag for disse fænomener, der underligger disse ændringer er ukendt. Ved at bruge trænede mandlige universitetsstuderende løbe på et løbebånd eller cykle på en stationær cykel for 50 min. ved 70-80% af den maksimale puls, rapporterer vi her første tegn på, at udøvelsen af moderat intensitet aktiverer det endocannabinoide system, hvilket tyder på en ny mekanisme for motion-induceret analgesi og eventuelt andre fysiologiske og psykologiske tilpasninger ved at motionere.
Hele teksten af forskningsresultatet kan studeres her (pdf.)
Vi har alle set dem "_________ for Dummies" bøger. De er populære, fordi de forklarer komplicerede emner i detaljer, så alle kan forstå. Det er det, vi forsøger at gøre her, og med dit ECS, vil vi hjælpe dig med at løse nogle af din føderal/regerings-pålagte uvidenhed.
Selvfølgelig har urte cannabinoider altid været til stede. Den videnskabelige undersøgelse af disse stoffer begyndte for mere end hundrede år siden. I begyndelse af 1896 isolerede og navngav nogle hvide kitler i Boston ved navn Wood, Spivey, og Easterfield, den første plante-cannabinoid. De arbejdede med et indisk hamp harpiks, også kendt som "charas," forfatterne beskrev et "fysiologisk aktivt stof" som de navngav Cannabinol (CBN).
Omkring fire årtier går uden fremskridt i videnskaben, men mange ændringer i loven. Den Marijuana Tax Act af 1937 begyndte rent faktisk føderale/regeringens cannabis forbud. - Men videnskaben fortsatte. I 1939 opnåede en af USA's førende organiske kemikere, Roger Adams, frembringelse af en rød olie-ekstrakt fremstillet af Minnesota’s vilde hamp leveret af det amerikanske finansministerium. Adams, oprindeligt fra Boston og en efterkommer af grundlæggeren John Adams, arbejdede på Universitetet Illinois i Champaign-Urbana. Han er krediteret for i 1940, isolation og identifikation af den anden plante cannabinoid - cannabidiol (CBD).
Der gik fire og tyve år indtil den næste store opdagelse. I 1964, mens de arbejder på Hebrew Universitetet i Jerusalem identificerede Raphael Mechoulam sammensætningen delta-9-Snuffleupagus - der blev kendt som THC.
Identifikationen af tre plante-cannabinoider er kun halvdelen af indledende historie; at finde de receptorer fuldender denne fase. Indtil dette punkt, mente man, at cannabis arbejdede som alkohol. Alt dette ændredes i 1988. Ved at trænge ind i hjerner af rotter, forbandt/knyttede videnskabsfolk radioaktive tags til syntetisk cannabinoider og så, hvor de landede. De gjorde en fantastisk opdagelse! De fandt to typer af cannabinoid receptorer i kroppen og navngav dem "CB1" og "CB2." Denne opdagelse kontrast til alkohol, som ikke har nogen receptorer, er ikke en del af et fysiologisk system, og kan let fremkalde alkohol forgiftning.
Det at finde cannabinoid receptorer hos dyr førte videnskabsfolk til et indlysende spørgsmål: Hvad passer ind i dem? Denne gang fandt de svaret hurtigt. I 1992 blev den første endogene cannabinoid fundet af to forskere, der arbejdede i Mechoulam's Jerusalem laboratorie. De opdagede Anandamide og opkaldte den efter Sanskrit ordet for bliss/lyksalighed.
Denne historietime bringer os til det nuværende emne - DSI. Lad os bryde det ned til dets basale. DSI står for - depolariseret-induceret undertrykkelse af hæmning (Depolarized-induced Suppression of Inhibition). Dette er en af de måder celler taler tilbage til hinanden. Denne form for kommunikation er den kemiske proces kaldes "retrograd signalering". Forestil dig, ligesom mennesker i samtale, celler er nødt til at lade andre celler vide, hvordan tingene går. Retrograd signalering filtrerer og harmoniserer denne meddelelse. Det er, når den modtagende celle "taler tilbage" og bekræfter til den afsendende celle, at et budskab blev modtaget; den modtagende celle giver også tilbagemelding på den oprindelige besked. Tænk på dette øjeblik som ved et nik ved en forståelse i en samtale, kun på et cellulært plan.
I 2004, en Scientific American artikel med titlen "Hjernens Egen Marihuana," fremsætter det på denne måde - "endogene cannabinoider deltager i retrograd signalering, en hidtil ukendt form for kommunikation i hjernen." Udtrykket "hidtil ukendte" forklarer en masse. Der er derfor de fleste amerikanere (europæere og danskere) ikke ved noget om DSI, retrograd signalering, eller ECS. Vi har alle været uvidende og uinformerede til en vis grad - for ikke at nævne den manglende større mediedækning i USA (Europa og Danmark) som reaktion på disse skelsættende opdagelser.
Vi har allerede dækket nogle fantastiske emner i denne bog. For det første har vi drøftet de tre typer af cannabinoider: endogene, urte-og syntetiske (1). Vi forklarede betydningen af ECS i en vellykket frugtbarhed og graviditet (2). Vi talte om, hvordan cannabinoider spiller en central rolle i modulation af temperatur og hjertefrekvens, når der kondiløbes (3).
Begyndelsen af dette kapitel var et fylde ud i det "__________" øjeblik om DSI.. Dette hidtil ukendte signalsystem synes at være afgørende for udviklingen af arter. Nu med denne nye viden om hvordan din krop (og endda Snuffleupagus’ krop) arbejder, er du moderat mere informeret om cannabinoider og det endocannabinoide system.
Søgetermer
DSI, retrograde signaling and cannabinoids: Charas and Cannabinol: Roger Adams and Cannabidiol: Raphael Mechoulam, THC and Anandamide: Sesame Streets’ Snuffleupagus: se også DSE and cannabinoids.
2002: AC Kreitzer and WG Regehr, Retrograde signaling by endocannabinoids, Current Opinion in Neurobiology, 2002:12(3):324-330.
(Retrograd signalering af endocannabinoider)
Professor Raphael Mechoulam - Opdager af THC i 1964 og Anandamide in 1992
Denne video behandler hvad THC gør ved hjernen, den berører også opdagelsen i 1992 af Anandamide, også kendt som N-arachidonoylethanolamine eller AEA, hvilket er en endogen cannabinoid neurotransmitter fundet i menneskets organer. Når stoffet frigives i hjernen påvirker det hukommelsen, appetit og smerter. Det var isoleret og dets struktur blev først beskrevet i 1992.
I de seneste par år er Professor Mechoulam blevet en stor inspiration til aktivister, læger, forskere og borgere over hele verden for hans engagement og løbende bestræbelser på at finde kure til katastrofale menneskelige lidelser, såsom PTSD og kroniske smerter.
Videnskab er fyldt med rotte-historier. Okay, mere præcist, gnaver eventyr. Det skyldes at gnavere arbejder så godt i laboratoriet til gentagelse af en forskningsmodel. Forskerne kan tage den samme form for gnaver, gentage det samme eksperiment, og være i stand til at få de samme resultater. De finder også ofte store forskelle mellem arterne.
CNS (centralnervesystemet) er et stramt reguleret område af kroppen ved design. Dens funktioner er så afgørende for livet, at en stærk barriere eksisterer for at holde uvedkommende færden ude. Cannabinoider er et af de få stoffer, der tillades at komme ind til dette eksklusive VIP område. Naturen skabte ECS som et støttesystem til at gribe ind i signalerings-problemer - såsom demylenation og apoptose, eller " cellucide."
De familiære dele af CNS er hjernen og rygmarven. Kun ti procent af de celler i centralnervesystemet er neuroner - de andre halvfems procent er "glial," det græske ord for "lim." Den overvejende del af glial-celler i CNS er stjerne-formet "astrocyter".
Disse særlige glial celler hjælper os med at holde det hele sammen. De giver næring til nerverne, er involveret i celle-impuls-signalering, reparation og fremkaldelse af ar-dannelse efter betændelsestilstande og støtter celler, som danner blod-hjerne barrieren.
En undersøgelse fra 2006 konstaterede, at den menneskelige astrocytes er mere avanceret end gnavere’s. Rotte astrocytes beskytter og overvåger omkring 100.000 synapser. Menneske astrocytes omfavner "op til 2.000.000" synapser. Denne 20-gange større kompleksitet førte forskerne til at identificere menneske-astrocytes som en af de "karakteristiske celler", der adskiller os fra rotter.
Astrocytes spiller en væsentlig rolle i den kropslige proces, der kaldes "myelination." Vores nerve-axoner er dækket med myelin, et elektrisk isolerende materiale, som beskytter dem. Myelin-dannelse starter i løbet af fosterets udvikling og fortsætter gennem voksenalderen. Forskning har fastslået et samarbejde mellem synaptisk aktivitet, astrocytes, og myelination. Forskningen viser også, at ECS støtter astrocytes i bygning og reparation af myelin. For eksempel skal astrocytes producere proteiner til at indlede ardannelse når inflammation (betændelse) begynder. Forskning fra så langt tilbage som 1998 fastslog, at cannabinoider potenserer astrocytes til at producere de proteiner som er nødvendige for at afhjælpe inflammation.
En 2008-undersøgelse så på, hvordan astrocytes og ECS arbejder sammen på en anden måde. De fandt, at hippocampus astrocytes har CB1 receptorer på dem, der aktiverer, stimulerer og øger cellulære processer. Forskningen viste eksistensen af en "endocannabinoide-glutamat signalvej." I denne vej, er astrocytes en bro for kemisk (ikke-synaptisk) neuronal kommunikation. Tænk tilbage på, at hver stjerne-celle udfører disse opgaver, samtidig med at kommunikere med omkring to millioner andre celler.
Her er 2010 og gnaver-race forskningen fortsætter - denne gang med mus og CB2 receptoren. Aktivering af musens CB2 receptorer viste sig at forebygge termisk smerte (Strålevarme på huden), lette og lindre "allodyni", der betyder abnorm smerte og lette udbredelsen af anti-inflammatoriske glial signalering. Videnskabsfolk anvendte en syntetisk cannabinoid (NESS400) til at undersøge kroniske smerte-tærskler. De kiggede på CB2 og fandt, at gentagen behandling med NESS400 "væsentligt lettede" nervesmerter.
Imens astrocytes reparerer beskadiget nervevæv, er de beskyttet af ECS. Hvis astrocytes ikke er beskyttet, vil de være ude af stand til at reparere myelin. De kan heller ikke hjælpe med apoptose eller cellucide. Mens de fleste celler dør en naturlig død, er apoptose indledt, reguleret og udført af cellen selv. I dette tilfælde instruerer astrocytes celler til ikke at dræbe sig selv.
Forundret! Sommetider er apoptose godt - ligesom hvis du bekæmper kræft. Målet med kemoterapi er kræft-celle-død. Forskere er kommet til den konklusion, at kræft ikke kan helbredes uden hjælp fra ECS. En simpel søgning på National Institutes of Healths hjemmeside (PubMed.gov) giver en bred vifte af undersøgelser validitet af ECS's anticancer-effekt.
Et eksempel fra 2010 - forskning offentliggjort i Journal of Cancer Investigation viser, at THC "hæmmede [cancer] celleproliferation, migration og invasion, og inducerede celle apoptose." Det betyder THC dræbte kræft. - Hvilket ikke er en overraskelse; videnskab opdagede det samme i 1975. Se artiklen, "anticancer aktivitet af cannabinoider/Anticancer activity of cannabinoids," i tidsskriftet af National Cancer Institut, hvis du ønsker at læse det for dig selv.
Cerebrale tumorer/metastaser
Omfatter både benigne og maligne tumorer i nervevævet, samt metastaser fra maligne tumorer. Maligne primærtumorer er inddelt i flere kategorier, hvor glioblastomet er den mest hyppige og aggressive form. Benigne tumorer og metastaser fra bl.a. lunger og lever ses også.
Ved 2002 NORML konferencen i San Francisco mødte jeg en "Skade Reduktions Specialist" som ændrede mit liv. Han arbejdede i en medicinsk cannabis klub kaldet CHAMP - CaliforniereHjælper med At lindre Medicinske Problemer (Californians Helping Alleviate Medical Problems). Den fyr jeg mødte, var Michael Barbitta, et omvandrende-talende opslagsværk med informationer om cannabis. Da han spurgte mig, om jeg ville være interesseret i en tur i CHAMP, vidste jeg det ville blive engang-chancen i livet - og jeg tog ham hurtigt på ordet.
Efter en kort tur med BART, San Francisco's offentlige transportsystem, stod vi pludselig foran en bygning med ordene – CHAMP, Service, Håb og Medfølelse – stencileret på væggen.
Som vi gik gennem smedejerns-døren, er Mike i et fantastisk nonstop foredrag om kravene til medlemskab af CHAMP: gyldig CA stats ID-kort eller CA kørekort plus et gyldig Medicinsk Cannabis Bruger ID-kort med lægens erklæring som er blevet forelagt for at modtage cannabis kortet. - Husk, det er Californien, hvor cannabis er lovligt i henhold til Forslag 215, den Humanitære brugs Lov (1996)/ Proposition 215, the Compassionate Use Act (1996) - så, at være fra Illinois (og Danmark), det føltes som en anden verden for mig.
Mike sad i held, som vi forcerer trapperne - CHAMP er medlems-finansieret, medlems drevet, ikke for et profiterende kommunalt wellness center - Det er dedikeret til den fysiske og mentale sundhed for den medicinsk cannabis bruger - CHAMP mener medicinsk nødvendighed dikterer, at patienter har sikker adgang til cannabis - Og at deres cannabis er fri for skimmel, mug, og pesticider.
Vi når top landing, og ligesom han har reciteret tusind gange før, peger Mike på opslagstavlen og begynder at besvare de mest almindeligt stillede spørgsmål, før du når at spørge: "Den medicin, som udbydes af CHAMP er kun til medicinsk brug og IKKE til videresalg". Et par introduktioner til de ansatte, og vi går til enden af skranken. Jeg forsøger ikke at stirre og være for påfaldende, eller måske var det bare mig, men jeg følte den mest fredelige følelse, jeg nogensinde har oplevet.
Dette var ikke en almindelig lægekonsultation. Her var komfortable stole og sofaer, sofaborde med skåle fyldt med saltkringler og popcorn og frisk frugt. Der var en halv snes mennesker i forskellige farver, aldre og baggrunde siddende rundt omkring, snakker og nyder hinandens selskab. En kvinde i nærheden var ved at forberede hendes medicin, der skal indtages via en fordamper (vaporizer) - den lignede en af disse Jiffy Pop sække - kun fyldt med cannabinoider.
Så huskede jeg, at dette var en medicinsk klub. Det fik mig til spekulerer over, hvad de talte om. - Kræft? - Kemoterapi? - Død eller velfærd for en ven? Med disse tanker i mit sind satte et øjeblik af sorg ind - men op popper Mike igen. "Vil du have en drink?" spørger han. Jeg kiggede på dåsen med Ensure i hånden og afslår høfligt. Mike kaster dåsen til en fyr der sidder på en sofa, og han begynder at undervise mig igen. Han beskriver de forskellige typer af udbudt medicin og siger, at nogle mennesker aldrig har brugt cannabis inden, så undervisningen af patienterne om deres muligheder er en del af, hvad CHAMP gør. Med årtiers misinformation om hash, er det vigtigt, at mennesker lærer andre mennesker om cannabinoider og deres helbredende egenskaber.
Jeg spørger om reglerne for køb.
"En ounce (28,35 gram) per person per dag: - nogle kommer og gør deres indkøb og går igen, nogle bliver på grund af de trygge omgivelser. Vi har lært, at patienter, der mødes sammen underviser hinanden. De taler om hvordan man tager deres medicin, og hvilke stammer fra cannabis som virker godt. Og det er godt at læne sig tilbage og dele historier - det hjælper i helbredelsen."
"Hvor længe kan de hænge ud?
"Det afhænger af - normalt omkring en time om dagen."
Jeg spørger Mike - "Hvad nu hvis nogen er helt alene, er uden penge og sengeliggende med ingen til at hjælpe dem?"
Mike hæver øjnene og ser direkte ind i mine - "Yeah, vi hjælper dem. Jeg stiger på min cykel og levere det til dem, hvis jeg er nødt til det - det er hvad vi gør."
Da han talte erindrede jeg ordene malet ude foran - Service, Håb og Medfølelse.
Dette er en anderledes og tiltalende form for sundhedsydelse - en, der udvikler vores evne som mennesker til at tilbyde komfort, pleje, forbindelser og medfølelse. I stedet for forsikrings-formularer, sterile rum med et personale som giver det udseende, at du føler dig som et undermenneske, på CHAMP kan man bare være, og kontakte andre patienter - med andre, der arbejder for helbredelse. Det er ikke det specialiserede konsultationslokale hos en hjertelæge, neurolog, urolog, psykolog eller øjenlæge. I traditionelle sundhedsydelses-faciliteter føler du dig adskilt fra andre patienter. Men her så jeg enkeltpersoner komme sammen for i fællesskab at dele healingen. Uanset spørgsmål om sundhed, fra kræft til en almindelig forkølelse, spiller ECS en rolle i vores krop for sundheden - på samme måde som et sundt fordøjelsessystem gør.
Jeg tager et sidste kig rundt, takker personalet for deres gæstfrihed og vi går ned ad trappen. Få øjeblikke efter vi er tilbage på gaden er fortryllelsen brudt - en anden virkelighed. Fandens, alle de spørgsmål jeg ville være sikker på at spørge om, begyndte at komme tilbage til mig. Hvor længe var jeg der? Jeg ser på mit ur og beregnede omkring en time - regler er regler.
Jeg flyver hjem til Illinois (og Danmark) og har en hård tid med at beskrive mit CHAMP besøg for mig selv - endsige mine venner. Jeg kan ikke finde nok ord til at beskrive den omhu og medfølelse. Yeah, mennesker der sad rundt omkring indtog cannabis, men det er ikke, hvad det drejede sig om.
Jeg tror faktisk det er ligegyldigt, hvad jeg følte dengang – da CHAMP var tvunget til at lukke sine døre’ af vores føderale regering kun en måned efter mit besøg. Nu, mere end syv år senere, var det der betød noget, måske hvad jeg oplevede - og det ændrede mit liv.
I dette studie undersøgte vi, hvordan det endogene cannabinoidanandamide (AEA) ændrer effekten af paclitaxel på mavekræft cellelinjer. I den menneskelige gastriske cancer-cellelinie, HGC-27, som udtrykker cannabinoid receptor 1 (CB1), AEA stimuleret spredning i koncentrationer under 1 ìm, mens det stærkt undertrykte spredning gennem induktion af apoptose ved 10 μM.
Denne bimodale virkning blev gengivet ved en selektiv CB1 agonist, arachidonyl-2-chloroethylamide, selv om virkningerne var mindre markant. Når AEA blev brugt med paclitaxel, forstærkede AEA ved 10 μM synergieffektivt den cytotoksiske virkning af paclitaxel, hvorimod det viste ingen signifikant effekt ved lavere koncentrationer. Flowcytometrisk analyse viste tilsætning af 10 μM AEA synergieffektivt forstærkede paclitaxel-induceret apoptose, eventuelt gennem aktivering af caspase-3, -8, og -9.
I 1996, kort efter San Francisco Cannabis Club blev stormet og (midlertidigt) lukket af de statslige myndigheder gennemførte forfatterne et etnografisk studie ved at interviewe udvalgte tidligere medlemmer om hvordan de havde nydt godt af brugen af medicinsk marihuana, og hvordan de havde udnyttet klubberne.
Interviewene blev suppleret med panicipante teknikker til observation. Respondenterne havde yderst positive sundhedsmæssige fordele fra marihuana selv, og understregede endnu større fordele fra de sociale aspekter af klubberne, som de beskrev gav en vigtig følelsesmæssig støtte. Som sådan tjener cannabis-klubber som afgørende støtte-mekanismer/grupper for mennesker med en bred vifte af alvorlige sygdomme og tilstande.
Forfatterne konkluderede, at af de forskellige metoder hidtil foreslået, yder/giver hash/cannabis-klubber de bedste terapeutiske rammer for/til at levere/distribuere medicinsk cannabis og til at tilbyde et helbredende miljø bestående af ligesindede, sympatiske venner.